Najlepszy improwizator to ten, który najwięcej improwizuje. Najlepszy sprzedawca to ten, który sprzedaje, bo każde doświadczenie to przygotowanie do jeszcze lepszej transakcji.

Gdyby tak rozłożyć warsztat pracy improwizatora i sprzedawcy na czynniki pierwsze okazałoby się, że mają ze sobą wiele wspólnego. Zarówno sprzedawca, jak i improwizator muszą zaprząc do swoich codziennych działań sporo odwagi. Sprzedawca codziennie kontaktuje się z nowymi osobami, aktor staje przed często nieznaną publicznością. Obydwoje wystawiają swoje działania pod ocenę i opinię innych, a tym samym muszą umieć radzić sobie z obiekcjami i odrzuceniem. Ich praca często wymaga od nich nie tylko podejmowania błyskawicznych decyzji, ale również reagowania na nieoczekiwane sytuacje.

Niezmiennie od lat fascynuje mnie świat improwizacji i świat sprzedaży, W obu tych światach upatruję wolność działania, oba nie zamykają w żadnych ramach, ale jednocześnie oba wymagają przestrzegania zasad i wartości. Te dwa światy są niezwykle transparentne – nie da się w nich niczego oszukać. Rezultatem w impro jest żywo i spontanicznie reagująca publiczność, w sprzedaży żywo zainteresowany zakupem klient.

Badania pokazują, że każdy człowiek bez względu na to, czym zajmuje się zawodowo, jaki ma status społeczny materialny czy matrymonialny, prawie 40% swojego czasu poświęca sprzedaży. I robi to każdego dnia!

Być może nie zajmujesz się sprzedażą w sensie dosłownym – nie sprzedajesz samochodów w salonie, nie jest doradcą klienta w banku. Może nawet nie jesteś przedstawicielem handlowym i nie reprezentujesz żadnej usługi czy produktu. Gdybyś jednak przeanalizował swoje codzienne „rutynowe” działania, zauważyłbyś, że ich znakomita większość polega na przekonywaniu innych do swoich opinii, pomysłów, przedsięwzięć – nie tylko tych zawodowych, ale również życiowych.

W dzisiejszym świecie niczego nie możemy być tak pewni, jak nieustannych zmian, a w procesie sprzedaży tych zmian jest tak wiele, że potrzeba szybkiej i precyzyjnej analizy i syntezy informacji, aby dotrzeć do rozwiązania i właściwego finału dla klienta i sprzedawcy. Umiejętności IMPROwizacji niezwykle ten proces ułatwia i przyspiesza. Kiedy stosujesz zasady improwizacji, wiesz jak pozostawić umysł otwartym, nie boisz się ich, nie uciekasz przed nimi, po prostu akceptujesz je i działasz z tym, co masz.

Zapraszam Cię do improwizacji. Zapraszam Cię do wykorzystania technik IMPRO w kontaktach z Twoimi klientami, czyli po prostu w sprzedaży. One nie są skomplikowane – to tylko kilka zasad, praktycznych narzędzi, które możesz wykorzystać od zaraz.

Działanie działa! Dlatego zebrałam je w ebooku, który możesz pobrać już w tej chwili całkowicie za darmo. Dowiesz się z niego jakie zasady powinieneś wdrożyć, by pozostać sobą, żyć na własnych zasadach i sprzedawać więcej.

Joanna Gdaniec

Joanna Gdaniec

Praktyk biznesu, liderka, trenerka – facylitatorka, mówczyni.

Twórczyni IMPROsprzedaży, czyli jak sprzedawać bez sprzedawania. Wprowadzała trudną sztukę profesjonalnej IMPROWIZACJI do biznesu, kiedy to było (i wciąż jest) innowacyjne. Zaangażowana w rozwój innowacyjnego modelu biznesowego jakim jest SoftMarketing. Pracuje z Zarządami, managerami i top liderami organizacji, które swój biznes opierają o przywództwo i zasadę permanentnego rozwoju.

Jest kobietą o odważnym i mądrym sercu, zawsze w centrum stawia człowieka i jego potrzeby. Wspiera i motywuje, dodaje skrzydeł, tym, którzy chcą wznieść swój biznes na nowy, pełen wartości poziom. Z entuzjazmem i troską podpowiada liderom jak osiągać ponadprzeciętne rezultaty w zgodzie ze sobą. Wierzy, że „wszystko jest w nas, tylko nas tam czasem nie ma”, dlatego towarzyszy liderom na drodze odkrywania i rozwijania ich własnego potencjału.

Uczestniczka ekstremalnych biegów z przeszkodami. Prywatnie mama Franka i Leny, od których stale czerpie inspirację do osobistego rozwoju.