Ostatnio coraz więcej mówi się o wellbeingu. Bardzo mnie cieszy fakt, że organizacje zaczynają dostrzegać fakt, że efektywny i zaangażowany pracownik, to pracownik szczęśliwy i zdrowy. I że owocowe czwartki i karta sportowa to zdecydowanie za mało, żeby można było powiedzieć, że firma dba o dobrostan.

O tym, że komfort pracownika przekłada się na jego efektywność i zaangażowanie w rozwój firmy, było wiadomo od zawsze, tak podpowiada nam intuicja i zdrowy rozsądek.
I, chociaż to jeszcze nie należy do standardu, to firmy i organizacje zaczęły dostrzegać, że warto zawalczyć o zdrowie swoich pracowników w kontekście nie tylko fizycznym ale również psychicznym.

Wskaźnik Wellbeing Index opracowany przez Instytut Gallupa to drogowskaz wskazujący na pięć kluczowych elementów, które zapewniają poczucie spełnienia zarówno w życiu codziennym jak i zawodowym.

✔︎ sens: chęć do realizacji celów zawodowych, lubienie tego, co się robi;
✔︎ relacje: przyjazna atmosfera, dobry kontakt ze współpracownikami, zaufanie;
✔︎ finanse: poczucie stabilizacji i poczucie, że wynagrodzenie jest adekwatne do pełnionych obowiązków;
✔︎ społeczność: duma z bycia częścią firmy, więź ze współpracownikami;
✔︎ stan fizyczny: zdrowy tryb życia, aktywność fizyczna.

Nie jest łatwo zaspokoić potrzeby wszystkich, we wszystkich obszarach. Co nie oznacza, że nie warto próbować. Podejście holistyczne do ogólnego dobrostanu pracowników jest implementowane w wielu firmach i z wieloma mam ogromną przyjemność pracować w tym obszarze.

Jeśli zadbamy o człowieka, to człowiek zadba o biznes – od lat powtarzam to zdanie niczym mantrę. Głęboko wierzę w to, że nie tylko umiejętności, kompetencje i wiedza dowożą wynik. Na to składa się również ogólny stan fizyczny i psychiczny człowieka. Gdy człowiek jest zestresowany, sfrustrowany, cierpi na różnego rodzaju choroby, to nie ma możliwości, by wykorzystywał cały swój potencjał i był efektywny. Dlatego świadome organizacje stawiają na wellbeing i zaczynają coraz mocniej dbać o komfort swoich pracowników.

Posłuchajcie jak o wellbeing dbamy w Momentum Way!

 

​AUTOR:

Beata Kapcewicz – od blisko 20 lat towarzyszy ludziom w skutecznej drodze wkraczania na wyższe poziomy w biznesie i w życiu.

W swojej karierze wykształciła już setki trenerów, mówców i coachów i liderów, którzy dziś z sukcesem wnoszą wartość w życie innych ludzi a przy tym świadomie kształtują kompetencje i postawy ludzi, których prowadzą. Przez ten proces indywidualnie przeprowadzała setki osób i kilkadziesiąt tysięcy w grupach i zespołach.

Podejścia procesowego uczyła się od Doroty Szczepan Jakubowskiej z Grupy Trop. Była absolwentką pierwszej Szkoły Trenerów Biznesowych Grupy TROP, a następnie jej co-trenerem i menti. Następnie uczyła się od trenerów za granicą, poznając accelerated learning i metodykę pracy procesowej na dużych grupach. Jednocześnie zaczęła eksperymentować i tworzyć własne rozwiązania i programy w ramach firm Architekci Karier, Librandt i obecnie Momentum Way.