Każda strategia, każdy plan – najbardziej dalekosiężny – składa się pojedynczych kroków i zadań. I to od tego, czy wykonamy każdy kolejny krok, zależy powodzenie całego planu. Nie odkładaj zatem pojedynczych zadań,  nie zwlekaj z ich wykonaniem.  Wyznaczaj sobie krótkie terminy, realizuj je, a nie stracisz poczucia, że sprawy dla Ciebie ważne idą do przodu. Proste? Obiecuję Ci, że tak.

Wyrób sobie nawyk wyznaczania  terminów nie  dłuższych niż 5 dni. Nie uwierzysz, jak zyska na tym efektywność pracy, dopóki się nie przekonasz. Jeśli zadanie jest bardziej skomplikowane i wiesz, że na pewno zajmie Ci dłużej niż 5 dni, podziel je na etapy, które będziesz mógł skończyć maksymalnie w tydzień. Zarządzanie czasem naprawdę nie jest trudne.

Poniżej podaję Ci 4 zasady, które stosuję sama i które u mnie działają. Może działają też u Ciebie:

  1. Rób sobie listy zadań do wykonania „dziś”, niech nie będą rozwlekłe, ale realne. To naprawdę satysfakcja pod koniec dnia pracy skreślić z listy wszystko, co sobie na ten dzień zaplanowałeś.
  1. Realizację zadań każdego dnia zaczynaj od najważniejszej sprawy, nawet jeśli jest najtrudniejsza lub z jakiś przyczyn obawiasz się Jeśli uporasz się nią na początku, każde kolejne zadanie na ten dzień będzie łatwiejsze. Poniesie Cię fala zwycięstwa.
  1. Gdy pojawi się nowe zadanie, zaplanuj precyzyjnie, kiedy je wykonasz.
  1. Każdego dnia nie planuj więcej niż 60 proc. swojego czasu przeznaczonego na pracę, bo zawsze pojawią się zadania pilne, nieprzewidziane, które będziesz musiał załatwić od ręki.

Zarządzanie czasem, a tak naprawdę sobą w czasie, to umiejętność, jak każda inna. Cel? Ma Ci ułatwić życie. Sama dążę do tego, by mimo licznych zawodowych obowiązków, mieć czas na przyjemności, dla rodziny i przyjaciół. Wszyscy tego potrzebujemy.

Beata Kapcewicz